s Organisk trafikk er VERDIFULLT

Rangere organisk med søkemotoroptimalisering

Lurer du på hvorfor noen bedrifter rangerer over deg i et Google-søk, enda du er mer relevant? Sjansen er stor for at denne bedriften har benyttet seg av søkemotoroptimalisering. Søkemotoroptimalisering, eller SEO, er å analysere metodene Google bruker for å bestemme hvilke sider som skal havne øverst ved et søk, for så å tilpasse en nettside etter disse metodene. Google jobber hele tiden for at riktig nettside skal kommer øverst i et søk, og de går stadig lenger i å sikre seg at akkurat dette skal skje. SEO er derfor ikke en fast kunnskap, men det forandrer seg med årene. Men det er én ting som alltid består, og det er det at det alltid ligger verdi i å ha relevant innhold på en relevant nettside om man vil rangere høyt i Google.

Hva kan jeg gjøre selv?

Det første skrittet for å prøve å rangere bedre, handler om å bestemme seg for hvilke søkefraser man skal fokusere på. Still spørsmål som:
  • – Hva søker folk som vil inn på din side på?
  • – Hva bør man søke på for å komme inn på siden din?
  • – Finnes det noen spørsmål dere besvarer på siden? Hva er i så fall spørsmålene?
Etter at du har valgt ut søkefraser, bør du passe på at disse finnes i overskrifter og/eller på sidens tittel. På denne måten finner Google direktetreff mellom det noen har søkt på og innholdet på siden deres. Når du jobber med SEO er det viktig å tenke på at det kan være flere andre bedrifter som jobber med å rangere høyt på de samme søkeordene som deg. Det er derfor viktig å velge sine slag, og å velge ut søkeord i forhold til budsjett.

Veien mot toppen av Google

Google leter etter flere ting når de velger ut hvilke sider som skal komme øverst i et søk. I tillegg til det tekstmessige innholdet blir også gjennomsnittlig besøkstid, fluktfrekvens og andre parametere som definerer brukerens opplevelse av nettsiden tatt hensyn til. Kodene som bygger opp nettsiden kan også spille en rolle her. Det kan derfor være lurt å benytte seg av hjelp av noen som kan dette. Vi på ProEffekt tilbyr flere typer SEO-hjelp. Vi kan for eksempel gjøre en analyse av det som bør forbedres, slik at du kan gjøre endringene selv, eller så kan vi ta hele arbeidet for deg. Å gjøre en side søkemotoroptimalisert innebærer i de fleste tilfellene at man også gjør siden bedre for de besøkende. Det kan derfor være smart, i tillegg til å gjennomføre søkemotoranalyse, å gjøre en webanalyse av nettsiden.

Fordelen med å bruke oss

  • Vi har lang erfaring med SEO-arbeid
  • Vi har levert gode resultater til små og store bedrifter
  • Vi jobber dedikert og målrettet sammen med deg som kunde
  • Vi jobber etter klare mål med brukerens opplevelse av nettsiden din

Kontakt oss

Høres noe av dette interessant ut, eller vil du snakke om noe annet? Du er velkommen til å komme på besøk til Tvetenveien 4 i Oslo for å prate med en av våre rådgivere. Helt uten binding eller kjøpskrav. Vi kommer også ut til deg om det er ønskelig. Slå på tråden til 93 49 48 58 eller send en e-post til post@proeffekt.no, så setter vi av tid til deg. Du kan også bruke kontaktskjemaet.
Send
E-post: post@proeffekt.no Telefon: 23 03 54 21 Tilgjengelig på telefon alle hverdager 09:00 – 15:30